Amennyiben létrehozni tervezett praxisközösségük az alábbi okok valamelyike miatt jelenleg nem felel meg a praxisközösségekről szóló 53/2021. (II. 9.) Korm. rendelet (Pkr.) 2. § (3) bekezdésében foglaltaknak, akkor a praxisközösség létrejöttét megelőzően ennek az űrlapnak a kitöltésével és megküldésével felmentést kérhetnek a praxiskezelőnél a praxisközösségekről szóló 53/2021. (II. 9.) Korm. rendelet 2. § (7) bekezdése és az Országos Kórházi Főigazgatóságnak az egyesült praxisközösség, integrált praxisközösség, valamint praxisközösségi konzorcium nyilvántartásba vételére közzétett felhívásának 3.2 pontja szerint.
Az így kiadott felmentés időtartama alatt a praxisközösségek létrehozhatók, nyilvántartásba vehetők és működtethetők.
A Pkr. 2. § (3) bekezdésében szereplő feltételek alól történő felmentés lehetséges esetei:
· egy vagy több szolgálat (még) nem tagja a területi kollegiális praxisközösségnek
· a szolgálatok nem mindegyike működik azonos járásban
· a praxisközösséget létrehozó, vagy létrehozni kívánó szolgálatok száma 5-nél kevesebb
· a praxisközösséget létrehozó, vagy létrehozni kívánó szolgálatok száma 10-nél több (kivéve, ha további két fogorvosi praxissal a praxisközösségben résztvevő praxisok száma 12)
Járási fogorvosi praxisközösség esetén a felmentés lehetséges esetei:
· egy vagy több szolgálat (még) nem tagja a területi kollegiális praxisközösségnek
· a szolgálatok nem mindegyike működik azonos járásban
A fentiek között nem szereplő esetekre felmentés nem adható ki, mivel a jogszabály más esetekben erre nem ad felhatalmazást a praxiskezelőnek.
FIGYELEM! Az alábbi űrlapon a tervezett praxisközösség valamennyi praxisát (szolgálatát) meg kell adni és a kérelmet minden szolgáltatónak alá kell írnia, mivel a felmentés csak a teljes praxisközösségre adható ki, egyetlen praxisra nem.
Az űrlap kitöltését követően az oldal alján kattinson a “Tovább” gombra, a következő oldalon azt ki kell nyomtatni és a praxisközösséghez csatlakozni kívánó szolgáltatók képviselőinek azt alá kell írnia.
Az aláírt dokumentum elektronikus (szkennelt) másolatát e-mailben is elfogadjuk, amennyiben az eredeti dokumentumot legkésőbb a nyilvántartásba vételi kérelem benyújtásával egyidejűleg postára adják az ott megadott címre, az ott megadott határidőben!