A kollegiális praxisközösségek valamennyi tagjának részvételével ezen a felületen kezdeményezhető a szoros praxisközösségi együttműködések nyilvántartásba vétele.
A nyilvántartásba vételi kérelmet elektronikus űrlap segíti. Kérjük, hogy kitöltés előtt mindenképpen szíveskedjenek elolvasni a nyilvántartásba vételi felhívást, amely pontosan tartalmazza a praxisközösségek létrehozásának részleteit és feltételeit.
Az új praxisközösségi szolgáltatók, illetve a konzorciumvezetők az űrlapot a praxisközösség adataival egyszerűen kitölthetik és a korábbiakhoz hasonló módon a nyomtatásra kész dokumentumokat aláírás után postára adhatják. Az űrlap kitöltése során szükség lesz minden praxis esetében két kódra: a 4 jegyű „NEAK kód”-ra és háziorvosok esetében a 9 jegyű „HSZ kód”-ra, vagy fogorvosok esetében a 9 jegyű „FIN kód”-ra. Ha ezeket nem ismeri, mindkét kód a NEAK honlapján letölthető táblázatokban megtalálható:
Háziorvosok és házi gyermekorvosok esetében ITT , fogorvosok esetében ITT
A fenti hivatkozások alatt elérhető táblázatban a háziorvosok és házi gyermekorvosok rendelőinek címe, járások szerinti beosztása és az orvosok telefonszáma is megtalálható. Tehát ha valaki jelenleg még nem talált további 4 praxist a praxisközösség létrehozásához, akkor a fenti táblázatokban szereplő adatok alapján megkeresheti járási kollégáit és felveheti a kapcsolatot potenciális partnereivel.
A kitöltéshez Google Chrome, Safari vagy Microsoft Edge böngészőt használjon, ellenkező esetben a nyomtatásnál elakadhat. Az űrlapot csak egyszer kell kitölteni, de az két dokumentumot is előállít. Az egyiket a praxisközösségi szolgáltatók, illetve a konzorciumvezetők (nyilvántartásba vételi kérelem), a másikat a praxisközösség tagjai írják alá (melléklet – nyilatkozat). A nyilvántartásba vételi kérelemhez csatolni kell annak mellékletét a tagok nyilatkozataival, továbbá a praxisközösség formájának megfelelő, felhívásban felsorolt dokumentumokat.
Az így összeállított kérelmet postai ajánlott küldeményként be kell küldeni erre a címre: Országos Kórházi Főigazgatóság 1125 Budapest, Diós árok 3. A borítékra írja rá: PRAXISKÖZÖSSÉG
A praxisközösségi konzorciumok számára a praxiskezelő konzorciumi együttműködési megállapodás mintát készített, amely alább letölthető. A minta elsősorban a jogszabályoknak való megfelelés és a jogilag érvényes létrehozás céljának alárendelve készült el. Sárga kiemeléssel jelöltük, ahol a dokumentumot egyedi adatokkal szükséges kitölteni és azokat a kérdéseket is, amelyekben kifejezetten javasoljuk, hogy a konzorciumi tagjai vitassák meg döntésüket.
Amennyiben 5-nél kevesebb, vagy 10-nél több praxissal kívánnak praxisközösséget létrehozni, vagy a praxisközösség tervezett tagjai különbőző járásban működnek, akkor a megalakuláshoz felmentést kell kérni a praxiskezelőtől, amelyet soron kívül elbírálunk.
Bízunk benne, hogy ezt az eljárást is sikerült a lehető legegyszerűbb módon lehetővé tenni Kollégáink számára. Ha mégis kérdés merülne fel, kérjük írjanak erre az e-mail címünkre: praxiskozosseg@okfo.gov.hu
Praxisközösségi munkájához sok sikert és jó egészséget kívánunk!
Dr. Végvári Tamás
egészségügyi alapellátási igazgató
* * *
Nyilvántartásba vételi FELHÍVÁS (ÉRVÉNYES: 2023.07.01-jétől)
A praxisközösségekben elszámolható szakmai tevékenységek (ÉRVÉNYES: 2023.07.01-jétől)
Nyilvántartásba vételi FELHÍVÁS (ÉRVÉNYES: 2022.10.01-2023.06.30)
A praxisközösségekben elszámolható szakmai tevékenységek (ÉRVÉNYES: 2022.10.01-2023.06.30)
Kérelem nyilvántartásba vett praxisközösség felmentési időtartamának meghosszabbítására
Nyilvántartásba vett praxisközösség adatainak módosítása
Negyedéves praxisközösségi beszámoló
Praxisközösségek működését segítő szakmai anyagok (FRISSTÉS! 2021.11.07)
Felmentési kérelem praxisközösség megalakításának feltételei alól (elektronikus kitöltés)
Hírlevél szoros praxisközösségi együttműködések nyilvántartásba vételéről
Praxisközösségi konzorciumi együttműködési megállapodás minta
Nyilvántartásba vételi kérelem (elektronikus kitöltés)